۴- به خاطر اعتبار بین دوستانتان خید نکنید

🤑🤑🤑🤑📿💄🥿👜👚🛍🛍🛍
یک نکته بسیار مهم دیگه اینکه :
به خاطر اینکه دیگران فرض کنند ، که تو چه قدر خوب خرج می کنی و به اصطلاح چه قدر دل گنده ای و خوب میخری و میچرخی و از توان مالی خوبی بر خوردار هستی، خرج نکن .
چون می تونی کمتر خرج کنی و بر حسب نیازت خرید کنی و بقیه اون پول را جور دیگه ای مدیریت کنی و حتی بتونی اون را پس انداز کنی .
من خیلی به این نکته دیگه ایمان آوردم .
حتی تونستم به عینه این را ببینم که بعضی اوقات یک سری خریدها را به دلیل نگرانی از قضاوت دیگران و یا حتی به خاطر این که دیگران این طور فکر کنن که آره منم دارم، آره منم می تونم، آره منم از استطاعت مالی بسیار خوبی برخوردار هستم خریدم، در حالی که همه از ظاهر آدم ها می تونن به کم و کیف وضعیت مالی هم دیگه تا حدودی پی ببرن و در حالی که اصلا نیازی به این کارها و ولخرجی ها نیست.
مثل کسی که ثروتمنده و اصلا داشتن لوازم و وسایل هایی که اختیار داره ،براش مهم نیست ، یعنی مهم هست اما نیازی به نما دادن و نمایش دادن نداره .

البته به این نتیجه رسیدن برای خرید اجناس و کالا هم، از وقتی در من بیشتر قوی شد که لایو مهاجرت آنوشا جان @anoushaa_ را دیدم و توش گفت که یک سری لباس هاش رو چندین ساله که داره و همچنان می پوشدشون و هنوز دوستشون داره .
ی نکته پایانی اینکه، تصور می کنم ماها خیلی اوقات می خوایم از طریق خرید کردن خوشحال بشیم و از زندگی لذت ببریم ، از امروز تصمیم بگیرید راه های دیگری از لذت بردن از زندگی را پیدا کنید . ببینید چه چیزی را می تونید جایگزین خریدهای لحظه ای کنید . حتما به نتایج خوبی می رسید .

ضمنا اینجا هم کامنت کنید تا بقیه ام به راه هایی به جز خرید برای خوشحالی و شادی در زندگی پی ببرند .

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.