جایگزین عادت مخرب

نمی تونم برای همه کارهایم وقت مناسبی را در نظر بگیرم .

موقعی که در حال چک کردن پیام ها و یا متن های اینستاگرام هستم به خودم میگویم یک زمان مناسب تر میایم و این مطالب را می خوانم و فقط نگاهی سطحی به عکس ها می اندازم، انگار در آن موقعیت تمرکز برای خواندن دقیق متن و مطلب را ندارم.
به این فکر می کنم که مدت زیادی است این کار را انجام می دهم و کم کم این کار من تبدیل به یکی از عادت های بد من می شود.

تمام استوری ها را فقط یک نظر نگاه می کنم و اگر مطلبی نظرم را جلب کند، از آن اسکرین شات می گیرم تا در فرصت مناسب تری مطلب را دقیق بخوانم.
نمی دانم چرا این کار را انجام می دم .انگار هیچ وقت زمان مناسب را ندارم که متن و یا پیام ها را بخوانم.
حتی برنامه ریزی هم کردم البته نه دقیق، اما نتوانستم حتی روی برنامه زمانی که تعیین کردم، هم مطالب و استوری ها را بخوانم.

نمی دانم چرا هنوز زمان مناسب برای خواندن پیام ها و مطالب مفید اینستاگرام و یا حتی مطالب و نوشته های دوستانم در گروه های مختلف واتس آپی ،تلگرامی و اینستاگرامی را ندارم.
فکر می کنم به خاطر کمبود وقت باشد، نمی دانید به بهانه وقت نداشتن و یک نگاه سرسری چند ساعت در این شبکه های اجتماعی در حال پرسه زدن و اسکرین شات گرفتن هستم و یا حتی ذخیره کردن مطالب و نگهداری شون در گالری گوشی و به امید اینکه در زمان مناسب نگاهی به آنها بیاندازم و سپس از گوشی حذفشان کنم.
اما..
اما..
از فردا حتما به جای اسکرین شات گرفتن و یا سیو کردن مطالب و یا نگاه سرسری، که ببینم چند تا پیام آمده و اگر اسمی به چشمم خورد و پیام صوتی که شاید برایم جالب باشد را رندومی گوش بدهم و قبل از ذخیره و اسکرین شات گرفتن، اول تمام کارهایم را روی کاغذ بنویسم و برای هر کدوم یک زمان مشخص تعیین کنم و بعد به ترتیب شروع کنم به نگاه کردن و یا حتی پیام گذاشتن و جواب دادن به پیام های دوستان.

می دانم که شاید رعایت این زمان برای من سخت باشد اما باید بالاخره از یک جایی شروع کنم و کم کم این عادت غلط را اصلاح کنم و یک عادت درست و درمان را جایگزین این عادت مخرب وقت گیرم قرار بدم.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.